Onze scheepsvloot
- Amalfi: zelfzuigend beunschip 545 m³
- Robbenzand: zelfzuigend beunschip 783 m³
- Zandexpres 5: zelfzuigend beunschip 781 m³
- Duwbakken Duwboot 600-800 m³
- MNO Zeezand: zeehopper 1.250 m³
- YED-Prior
Voor een efficiënte invulling in uw logistieke behoefte bent u bij ons aan het goede adres. Wij werken met onze eigen scheepsvloot en/of een vaste kern aan zelfstandige schepen waarmee we samenwerken. We denken graag met u mee voor mogelijkheden in het winnen, leveren, en/of transporteren van uw product.
De MNO Zeezand beschikt over een zeefinstallatie zodat aan boord kan worden gezeefd. De zee- en binnenvaart schepen alsmede de duwbakken zijn voorzien van de mogelijkheid te ontzilten. Tevens hebben de binnenvaartschepen overslagcapaciteit.
We denken graag met u mee voor mogelijkheden in het winnen, leveren, en /of transporteren van uw product. Neem contact op met onze afdeling Verkoop voor aanvullende informatie.
Het schip is vanuit Singapore naar Harlingen gevaren, waar Scheepswerf Bijlsma de opdracht heeft gekregen om een deel van het schip om te bouwen. Het ruim van het schip moest volledig worden gereviseerd en daarnaast zijn er nieuwe fundaties op het dek geplaatst ter ondersteuning van transportbanden. Vanwege de grootte van het schip moest het grootste deel van de werkzaamheden worden uitgevoerd terwijl het schip in het water lag.
Volgens berekening zou er ca. 800 ton staal van de containerequipment verwijderd moeten worden en komt er ca. 1000 ton bij. Dit komt door het beun, de baggerinstallatie, de transportbanden en een van de zwaarste Sennebogen hydraulische kranen op het schip. Al deze disciplines zijn doorgenomen door het bouwteam bestaande uit de directie, Robert, Marcel en Wim.
Tijdens de ombouw is Francis Hirs net als 20 jaar terug op de ‘MNO’ eveneens permanent aan boord, één jaar later was het complete grindbeun te zien.
Ook de MAK hoofdmotor is compleet gereviseerd. Goed aangepakt. Alle acht zuigers van 1200 pk per stuk zijn eruit gehaald, nagezien en weer terugplaatst in het grote blok. Nog een aantal maanden en het grindschip de ‘YED-PRIOR’ is gereed. Zij kan dan ladingen van ruim 5000 m3 vervoeren naar de vestigingen van Spaansen en dat is meer dan van tevoren is verwacht.